בלוג

מהי יצירתיות? (ומדוע היא גורם מכריע להצלחה עסקית?)

מהי יצירתיות וחדשנות?

יצירתיות היא פעולה של הפיכת רעיונות חדשים ודמיוניים למציאות. היצירתיות מאופיינת ביכולת לתפוס את העולם בדרכים חדשות, למצוא דפוסים נסתרים, ליצור קשרים בין תופעות שאינן קשורות לכאורה, וליצור פתרונות חדשניים.




היצירתיות היא כוח קומבינטורי: היכולת שלנו לנצל את מאגר המשאבים הפנימי שלנו - ידע, תובנה, מידע, השראה וכל השברים המאכלסים את מוחנו - שצברנו במשך השנים רק בהיותנו נוכחים וחיים ומתעוררת אל העולם ומשלבת אותם בדרכים חדשות ומדהימות. "- מריה פופובה, ברייפיקינגס


"יצירתיות היא תהליך של הבאת משהו חדש להוויה. יצירתיות דורשת תשוקה ומחויבות. זה מביא את המודעות שלנו מה היה מוסתר בעבר ומצביע על חיים חדשים. החוויה היא אחת המודעות הגבוהה: אקסטזי "- רולו מאי, האומץ ליצור


"מוצר הוא יצירתי כאשר הוא (א) רומן (ב) המתאים. מוצר חדש הוא מקורי לא צפוי. ככל שהמושג גדול יותר, וככל שהמוצר מגרה עוד עבודה ורעיונות, כך המוצר יצירתי יותר ". -שטרנברג ולובארט, מתריס על ההמון



מהי חדשנות?

חדשנות היא יישום של מוצר, שירות או תהליך חדש שיוצר ערך לעסקים או לחברה.

יש אנשים שאומרים שליצירתיות אין שום קשר לחדשנות משום שחדשנות היא תהליך. ובכן, יצירתיות היא גם תהליך וחלק חיוני של משוואת החדשנות. אין חדשנות ללא יצירתיות. מדד המפתח הן ביצירתיות והן בחדשנות הוא ביצירת ערך מוסף.



יצירתיות ופיתוח כלכלי:

אנחנו חיים בעידן של יצירתיות. דניאל פינק בספרו, מוח חדש לגמרי: מדוע בריינרס ימין ישתלט על העתיד (2006) מגדיר את הפיתוח הכלכלי כמו: 1. עידן חקלאות (חקלאים) 2. עידן התעשייה (עובדי המפעל) 3. עידן המידע (עובדי ידע) 4. העידן הקונספטואלי (יוצרי החדשנות)


פינק טוען שכשהחשיבה הליניארית, המוחית, האנליטית של המוח השמאלי, מוחלפת על ידי אמפתיה של המוח הימני, מתפתח כושר המצאה והבנה הנחוצים ביותר לעסקים. במילים אחרות, יצירתיות נותנת לך יתרון תחרותי משמעותי על ידי הוספת ערך השירות או המוצר שלך ואת בידול העסק שלך מן התחרות.

סם פלמיסנו אמר כאשר הוא היה מנכ"ל IBM , "או שאתה חדשן או שאתה בגיהנום המסחר. אם אתה עושה מה שכולם עושים, יש לך ערך שולי נמוך. זה לא המקום שבו אנחנו רוצים להיות ".

בשנת 2012 יבמ החלה להמציא את עצמה מחדש כחברת עיצוב, משקיעה 100 מיליון דולר כדי לשכור מעצבים, ולחנך 100,000 עובדים כדי להפוך להוגי תכנון. יבמ סייעה להרחיב את חשיבה עיצובית בארגון במשך שלוש שנים מה שאיפשר גידול של 18.6 מיליון דולר ברווחים.

פער היצירתיות


מחקר של Adobe על יצירתיות מראה ש- 8 מתוך 10 אנשים חשים כי פיתוח יצירתיות היא קריטית לצמיחה כלכלית וכמעט שני שלישים מהנשאלים חשים כי היצירתיות חשובה לחברה, אך מיעוט בולט - רק 1 מתוך 4 אנשים - סבורים שהם חיים כדי הפוטנציאל היצירתי שלהם.



האם ניתן ללמוד את היצירתיות?

התשובה הקצרה היא כן. מחקר מגלה שאנחנו יצירתיים באופן טבעי וככל שאנו גדלים אנו לומדים להיות לא יצירתיים. יצירתיות היא מיומנות שניתן לפתח ולא תהליך שניתן לנהל.

היצירתיות מתחילה ביסוד של ידע, לימוד משמעת, ושליטה על דרך חשיבה. אתה יכול ללמוד להיות יצירתי על ידי ניסויים, לחקור, השערות ההנחות, באמצעות הדמיון וסינתזה של מידע. למידה ליצירתיות דומה ללימוד ספורט. זה דורש בפועל לפתח את השרירים הנכונים בסביבה תומכת שבה ניתן לפרוח.

מחקרים חשפו את ה- DNA של היצירתיות: היכולת שלכם ליצור רעיונות חדשניים אינה רק פונקציה של המוח, אלא גם פונקציה של חמש התנהגויות מרכזיות שמסלילות את המוח לגילוי:


שיוך: ציור קשרים בין שאלות, בעיות או רעיונות משדות שאינם קשורים

שאלה: הצבת שאילתות הקוראות תיגר על ידע משותף

התבוננות: בחינה של התנהגות הלקוחות, הספקים והמתחרים לזהות דרכים חדשות לעשות דברים

עבודה ברשת: מפגש עם אנשים עם רעיונות ופרספקטיבות שונים

ניסוי: בניית חוויות אינטראקטיביות המעוררות תגובות שונות כדי לראות אילו תובנות מופיעות


יצירתיות היא תרגול, ואם אתה נוהג להשתמש אלה חמש מיומנויות גילוי כל יום, תוכלו לפתח את היכולות שלך יצירתיות וחדשנות.



4 צפיות

©2018 by Formula Engineering LTD. Design: PazInteractiveAgency 

טל. 053-717-1570 | דוא"ל. info@handasa.co.il | אודות | מדיניות פרטיות

  • White YouTube Icon
  • White Twitter Icon
unnamed (1).png